The big day

Vaknade precis av att min kära moster ringde på hemtelefonen och jag var ju så illa tvungen att svara eftersom ingen verkade vara hemma.
Matchsamling mot levide om 2h ungefär och jag är laddad till 100% och hoppas kunna få sätta några nätrullare efter ett antal missade chanser i dom senaste matcherna. Insparken är som väntad ikväll och alla jag känner skall nog ditt och det kommer nog bli ett sjukt drag, dock skall isak jobba och det tycker jag var mycket trist..
Jag läste i GA på dagens fråga i fredags där dom frågade:
Pluggar du för betygen eller för att lära med dig i livet? 
Dom flesta svarade att dom pluggar för betygen och det är så sant så sant, skolan just nu handlar bara om att man  skall få bra betyg och man gör inprincip vad som helst för att få bra på proven, detta tycker jag endast är lärarens fel för dom har en väldigt speciell inställning när dom snackar med oss elever och den lyder oftast såhär; Får du bra på detta prov så kommer du få ett jättebra betyg lille Nils... Det klart jag måste ta åt mig och plugga sönder på dom 15 sidorna som vi skall ha prov på och visst så lär man sig dom utantill, man kommer till provet och kan allt om det man skulle plugga eftersom man suttit i 6-7h och bara läst och läst. Sen går veckorna och du får tillbaka ett prov där det står VG+ och du blir glad men ändå besviken för att du inte fick MVG utan bara det där pluset på vg och det är så jävla illa när folk får VG+ och jag kan lova er och ni vet själva att när du får VG+ så blir du aldrig höjd till mvg utan dom tar det som ett VG.. Se bara på ett G+, folk kämpar och sliter som djur i skolan för dom kanske har lite svårt för sig och du klipper till med ett G+ rätt ofta, du har 100% närvaro och är aktiv på lektionen och sen kommer det nån som varit på semester 30-40% av kursen men han får G och det får du såklart också, mycket orättvisst..
Jag säger bara att man borde plugga mera på saker som man har med ut i livet som att  t ex tala inför en stor grupp och såna saker istället för att göra saker man glömmer på 2 weeks.



Mvh Nils


Kommentarer
Postat av: rab

du har rätt

2008-09-06 @ 21:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0